الأربعاء، 28 أكتوبر 2015

فاكرينها إيهْ؟! شعر/محمود العزب

فاكرينها إيهْ؟!

إنتوا فاكرينهـا تِكيَّـهْ

والاَّ عِزبهْ وسابهـا بابا
واحنَّا فى نَظَركُـم هَفِيَّهْ
والاَّ فُقرا ونـاس غلابهْ
ومالنا لازمهْ ومالنا دِيَّهْ
وانتوا بَـس اللِّى دِيابَهْ
واحنَّـا بِنخاف م الأذيَّهْ
والاَّ فاكرينَّـا فى غابهْ

لأ يـاعـالَـم مُفتريَـهْ
دااحنَّـا كِلمتنا المُجابهْ

والأمانـى لسَّهْ هِيَّـهْ
وبان غُناهـا ع الرَّبابهْ
مصـر ياامَّـهْ يابَهيَّهْ
دوول تُهَمهُم فى النيابهْ
وكُنَّـا أيامهُـم ضَحيَهْ

وكانوا خَوَنَـهْ بالإنابهْ
كُنَّـا أيامهُـم ضَحيَهْ
وكانوا خَونَـهْ بالإنابهْ.



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق