الأربعاء، 28 أكتوبر 2015

///ده من كتر شوقى&&&& شاعر الوجدان الشاعر السكندرى/على الطاووس


///ده من كتر شوقى


حبيبي ...


سامعني يا نور عيوني...


يا ريت تكون سامعني و فاكرني... 


و مش ناسيني و ما تخيبش فيك رجائي.. و تخيب ظنوني...


ده من كتر الشوق اللى فى عيونى...بخاف أفتح لما أقوم من 

نومى...

لا تروح صورتك من على جفونى...

فا أرجوك يا حبيبي...

خلينى كل ما أفتح عيوني...


أشوفك قدامي ليحلو يومي...

علشان تطمئن أنت على حبك...

و أبات أنا فى نار شجونى...

و أرتاح بقى أنا من كتر ظنونى...

لكن تسيبني فى فراق...


و حرقت البعاد...

تبقى كده أنت عايز تزود عليا حمولى...

ده أنا قلبى ليك عطشان...

من شهد شفايف ياما شربونى...

شربت منهم أنا مرار...

و أسا من راحة كفوفى...

فاكر...

و لا ح تعمل كالعاده ناسي...

لما كانت الشفه نايمه على الشفه...

و فردالك انا قلوعى...

ساعتها أختزلتك...


في الحال ما بين ضلوعى...

و عيشت بيهم أنا هايمه...

فى ليلي و نهاري و مش نايمه...

و يا قمر نناجى عيونك...

و كل ما أشوف نجوم السما...

أفتكرهم عيونك و أصرخ أناديلك...

و هم كمان كانو بيغظونى...


و يشورولى...

و طول هجرك...

أنا مش راسيه...

و على طول ورا ظنى ماشيه...

و بقيت فى الشوارع أنا ماشيه...

أصارع وياك جنونى...

و أول ما لمسنى بعدك...

أتجنيت من هجرك...


هو ماحدش من الناس قالك...

ألحق بقي مجنونك...

فا و النبى يا حبيبي ...


أوعي من تاني تنسا مواعيدي...

علشان انا مش قادره...

علي كلام عزال عليك قالولي...

و ده اللي خلاني...

من كتر الشوق اللى فى عيونى...

بخاف أفتح لما أقوم من نومى...

لا تروح صورتك من على جفونى...

فا أرجوك يا حبيبي...


خلينى كل ما أفتح عيوني...

أشوفك قدامي ليحلو يومي...


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق