الخميس، 17 سبتمبر 2015

( الحب جميل ) &&&&& الشاعر / عبد الرشيد راشد



( الحب جميل ) 

قلبي بيفرح لما يشوفها
رايح جاي بيخدني لطيفها
ويحسسني بإني عرفها
وعشت معاها عمر جميل

وأسأل نفسي إزاي تلمسها
وهيا رقيقه وزي النسمه
بتدوبني بكلمه وهمسه
وتنسيني في لحظه الويل

بس عيونها تمللي بتصرخ
جوا ضلوعها آلام وعويل
شايفه الدنيا سواد وبتحلف
إن حياتها كانت ليل

وأما شفتني الكون اتغير
أصبح جنه ومين يتصور
إن حياتها وكل أهاتها
بقى عنوانها الحب جميل


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق