الاثنين، 10 أغسطس 2015

-----التار----------------بقلم--محمود فرج-------------


-----التار--------------

الحكاية مش حكاية كلمة وتار----------

ياعم حمله الموضوع دا مش هزار------

ولا فكرة في مسابقة كتابة اشعار-----

فية ناس بتموت ليل نهار---------------

كام عيلة عايشة في انهيار-------------

كام شاب هجر اهله وعاش في مرار----

كام وليد شايل سلاح وبيتعلم ضرب نار--

فين يا مصر العقل ؟؟؟؟--طار--------------

نفسي اشيل كفني واجيلك-------------

لو هموت بردو هجيلك-------------------

يمكن نقدر نغير الافكار-------------------


وفي وسط ساحة وبالنهار--------------

والكل قاعد في انتظار-------------------

وانا كفني علي ايدي-------------------


ودمي بيجري في وريدي--------------

راح اقول كفني اهه وبلاش التار-------




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق