الثلاثاء، 8 مارس 2016

.... نفسي ......بقلم الشاعر فتحي وجيه ..


.... نفسي ......

نفسي يروق البال .
وانا اخدك في الخيال .
ونعيش اجمل حكايه ..

نروي عطش سنين .
ننسي دمع وانين .
نعمل للحزن نهايه ..
اضم حضنك لحضني .
لبحر حبك تاخدني .
نبدآ من البدايه ..
ترمي همومك واشيلها .
ارمي همومي وتشيلها ..
وتعيش العمر معايا ..
...................
نفسي ياحبيبي ونفسي .
لكن كل اللي في نفسي .

مجرد وهم وسراب .
طريق احزانا طويل .
ومن كل المستحيل .
نكون زي الاحباب ..
ارجع ياقلبي ارجع .
قبل الحقيقه ما توجع .
وتبكي بالموال ..

وكفايه عليك همومك .
اللي فيها من يومك .
هموم زي الجبال ..
هموم زي الجبال ..


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق