..يا للعار ياعرب
.......................................
اول كلامى للحكام
نصارى كانو او مسلمين
ليه مقضينها حروب وخصام
عدوكم خسيس ولعين ...
وبعضكم اتغطى ونام
والباقى راسه ف الطين ...
والاقصى بيغتصب ....
ياللى عايشين ف الاوهام
دى صهاينه ما تعرفش سلام
فوقو شويه من الاحلام
وعار الذل المهين ...
دقو طبول الحرب ...
اللى احنا فيه ده استسلام
مش ه ينفعنا خطب وكلام
قدام شويه لئام
وسكوت عاجز ومشين ....
اصحو يا عرب ....
.........
اهلنا ف ذل وهوان
ليه دمهم علينا هان
نسينا النخوه من زمان
وحريمنا بتنضرب .....
الحريم بتحمى الاقصى
كإننا عدمنا الرجال
ده الحريم هما الرجال
والرجال صبحم بغال
مستعبدهم الامريكان
لابسينهم زى النعال
بيوعدوهم بالامان
وصدق الشيطان
محال
ما يصدقو غير كل ضال
رح ياخدو معاه للنار
وساعتها مافيش اعذار
امام انتقام الجبار
........
اما انتى ياستى
ياست البنات
يانور العيون ...
يا تاج الامه
لحد الممات
ما همك سجون ...
يافخر العرب
وانكار الذات
ياشايله الهموم ...
وحزن السنين ...
لاخوفتى اعتقال
ولاسب وضرب
من المحتلين ...
دمك شهامه
وعزه وكرامه
سكوتك انين ...
مكتوم وخايف
يبان لا يشمت
فيكى المعتدين ...
فيهم خساسه
وذله ونداله
لحد يوم الدين ...
ضربتى المثل
لكل الاصاله
على مر
السنين ...
انتى بحجرك
وقوة ارادتك
او بسكين ...
تقاومى تكافحى
بتتلقى قدرك
بعيون مبتسمين ...
شهادتك دى فرحك
جواز مرورك
لجنة الخالدين ...
سلام يابنتى
ياامى يااختى
معادنا يوم الدين ...
تفوقتى بشهامتك
فوزتى بشهادتك
يا نور العينين ...
..........
.......................................
اول كلامى للحكام
نصارى كانو او مسلمين
ليه مقضينها حروب وخصام
عدوكم خسيس ولعين ...
وبعضكم اتغطى ونام
والباقى راسه ف الطين ...
والاقصى بيغتصب ....
ياللى عايشين ف الاوهام
دى صهاينه ما تعرفش سلام
فوقو شويه من الاحلام
وعار الذل المهين ...
دقو طبول الحرب ...
اللى احنا فيه ده استسلام
مش ه ينفعنا خطب وكلام
قدام شويه لئام
وسكوت عاجز ومشين ....
اصحو يا عرب ....
.........
اهلنا ف ذل وهوان
ليه دمهم علينا هان
نسينا النخوه من زمان
وحريمنا بتنضرب .....
الحريم بتحمى الاقصى
كإننا عدمنا الرجال
ده الحريم هما الرجال
والرجال صبحم بغال
مستعبدهم الامريكان
لابسينهم زى النعال
بيوعدوهم بالامان
وصدق الشيطان
محال
ما يصدقو غير كل ضال
رح ياخدو معاه للنار
وساعتها مافيش اعذار
امام انتقام الجبار
........
اما انتى ياستى
ياست البنات
يانور العيون ...
يا تاج الامه
لحد الممات
ما همك سجون ...
يافخر العرب
وانكار الذات
ياشايله الهموم ...
وحزن السنين ...
لاخوفتى اعتقال
ولاسب وضرب
من المحتلين ...
دمك شهامه
وعزه وكرامه
سكوتك انين ...
مكتوم وخايف
يبان لا يشمت
فيكى المعتدين ...
فيهم خساسه
وذله ونداله
لحد يوم الدين ...
ضربتى المثل
لكل الاصاله
على مر
السنين ...
انتى بحجرك
وقوة ارادتك
او بسكين ...
تقاومى تكافحى
بتتلقى قدرك
بعيون مبتسمين ...
شهادتك دى فرحك
جواز مرورك
لجنة الخالدين ...
سلام يابنتى
ياامى يااختى
معادنا يوم الدين ...
تفوقتى بشهامتك
فوزتى بشهادتك
يا نور العينين ...
..........
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق