*********{ بعيد الشرق}*********
بعيد الشرق
لكن لابد اوصله واشوف الشمس
في شروقها وهي نازلة من برجها
العاجي..
تغطي الشرق بشعرها الدهبي
تصحي الطير في اكنانها..عالغصن
تغني بالحانها تطربني...
تصبح عالورد عيونه بتفتح واسمع
همسه يسعدني...
لكن اللي معذبني..
انه بعيد الشرق!!!!!
في الغرب انا ساكن
ساكن معايا الشتا والبرد
وليله طويل وسماه غايمه
واخاف من الوحده
وقصف البرق وصوت الرعد...
وعنهم عايز ابعد...
لكن بعيد الشرق...
في الغرب ...
الشتا بيدق البيبان
ويسرق العمر السنين
ويصحي فينا الذكريات..
وتنزل العتمه تحط ايدها
عالشوارع والحارات..
حطيت عالقلب ايدي
يمكن اشعر بالدفا..
مات..
فيه الشوق والحنين..
رغم انه بعيد الشرق!!!!
لكن لابد اوصله....
*********

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق