الأحد، 16 أغسطس 2015

الشمس غضبانه &&&& بقلم الشاعر يوسف الحمله


الشمس غضبانه
،،،،،،،،،،،،،،،

يا شمس مالك غضبانه علينا لييه

والا ذنوبنا كترت قولتي تطهرينا؟

والا الرتوش غطا الوشوش وبزيادة

قولتي تشيليه فى الضُهريه وتعَرينا
؛
؛
ياشمس ياطالعه الصلعه منك والعه

وفي العرق تاهت وإنسرقت الدمعه

ربع الهدوم لابسينه والباقي قلعينه

والقلعه حرانه حتى وهيي قالعه
؛
؛
والأخ بتاع الأرصاد بينفخ في الكير

وع الشاشة بيتكلم كإننا في أمشير

والناس عماله تموت والدولة بتعتم

وكأن اللي ماتوا دول حبة حمير !!!!!
؛
؛
وناس عماله تبلبط في شرم ومارينا

وناس عماله تبلبط في عرق يغطينا

يارب إنت اللي عالم بحال العباد

إرحمنا يارب برحمتك يارب ونجينا

،،،،،،،،،،،،،،،،،،



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق