الأحد، 26 يوليو 2015

الليل ........... عريان................ بـــقـــلــــــم ا لـــــشـــــا عــــــــر أ بـــو عـــمــــــا ر ا لـــمــــصــــــــر ى


الليل ........... عريان


_)_)_)_)_)_)_)_


الليل بيقلع كل توبه بالنهار 


يجرى ..ويتخبى 



فى قلب قرص الشمس

فايت نجومه فى السما

باس القمر ..بالهمس

طبطب عليه ضى القمر

وبيسأله .... مالك ؟

قال نفسى أهجر ضلمتى

باهرب ...لكن للخلف

طول عمرى راضى بقسمتى

ولا قلت يوم تعبان


باستر وادارى ع الغرام

واللى عامل إنسان

يا شمس يا بنت السما

..إمتى الخلاص م اليأس؟

كلمة فى كلمة ...

جا المعاد

والشمس هتروح

لبس العباية السودا

والأمطة

وقعد يدارى فى الجراح

يستر على ..الشمطا

لملم دموعه م النهار

نزلت مطر ع الأرض

ضحكت ورود واتفتحت

وبيقطفوا العشاق

ضحك السواد فى الليل أوى

قال دة ... قدر مكتوب

حتى الدموع ملو الألم

بتفرح المحبوب

................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق