الثلاثاء، 28 يوليو 2015

لدى لحظه اعيشها .............بقلم الشاعر عمرو القناوى


لدى لحظه اعيشها 


..................


عشت فترة جنون


كثرة بها دموع العيون


انحصرت بينها ابتسامة الوحوه


وضاع منها وشاح الحياه

واردوا ان اعيش

معه غابت الشموس

وضاعت منا الحظوظ

بالفعل لست محظوظ

من كثرة الهموم

ابعد عنى الشؤم

وبضيق هذا الحال

اكتب اين اختفى الجمال

وانادى الخيال

لماذا يهرب الجمال

وفى صمت الوعود

بعزف على العود

وبرسم على الاوراق

حال المشتاق

ورسمت ورده مقلوبه

للنصفين مقسومه

ورسالتهالك فى مسج

حبك ليا لحن لزج

وبقلها كل مكتب

والحن فرحتى

يذداد عذابى

ودى لحظه عايشها

وبكره افهم وعودها

اللى مش فاهمها

ولا احساس غلبان

فرحته لا فرحه ولا دمعه

اكتب ايه غير لحظه

لحظه بعشها وهتعدى

من يوم او ثانيه

منا وهيا دى لحظه

لحظه وبعشها


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق