الخميس، 23 يوليو 2015

كم قطف من الورد*** بقلم الشاعر عماد جبر

كم قطف من الورد أشتاق إليك
و من زرات الهوى في الحب تناجيك
وكم من حبيب عاش في عينيك
ومن سهر الليالي طيفي يناديك
و في ذهد الليالي ينده عليك
حبيبي اللي سمعك بيناديك
ويقولك حبيبك بيسلم عليك
ويتمنى الوصال وأسأل عنيك
تقولك أشواقي مرسوما بعنيك
تقولك هوا من نظرة عينيك
حتى الدوا ما يطيب إلا بيك
ويعيش في الحب واتغزل الاقيك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق